Odběr novinek

Nabídky zboží po telefonu – odstoupení od smlouvy

V případě zakoupení zboží po telefonu, tedy distančním způsobem, lze odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží (lhůta začíná běžet druhý den od převzetí zboží).

Jsou ale produkty, u kterých odstoupení není možné, např. hygienické potřeby, zboží vyrobené spotřebiteli na míru, časopis (odstoupit od smlouvy v případě předplatného je možné).

Je nutné odstoupení od smlouvy podnikateli oznámit, nejlépe písemně (doporučeným dopisem s dodejkou). Je potřeba uvést, že spotřebitel odstupuje od smlouvy, není potřeba uvádět důvod odstoupení.

Pokud bude odesláno pouze sdělení o odstoupení od smlouvy bez zboží nebo e-mailem, musí pak být zboží zasláno prodávajícímu zpět do 14 dnů od odstoupení.

Prodávající musí peněžní prostředky vrátit do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, resp. ode dne kdy mu bylo zboží vráceno, nebo od doručení doklad o jeho odeslání. Pokud by podnikatel nevrátil peníze, pak je možné:

  • využít mimosoudní řešení spotřebitelských sporů,
  • obrátit se na soud,
  • podat podnět České obchodní inspekci, která by mohla uložit prodávajícímu pokutu za spáchání nekalé obchodní praktiky, pokud by se jí to podařilo prokázat, nicméně tento krok by k vrácení peněz spotřebiteli nepomohl.

 

Článek byl vydaný v rámci projektu s názvem „Vzdělávací a právní aktivity na zvýšení ochrany lidských práv seniorů“ , který realizuje Konfederace sociálních služeb za podpory Ministerstva práce a sociálních věcí ČR z dotačního programu „Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností“