Odběr novinek

Nabídky zboží po telefonu – souhlas s uzavřením smlouvy

Předně je třeba odmítat telefonické nabídky, které nemáte ověřeny a které jste si nevyžádali. Odmítnutí nabídky, popřípadě ukončení telefonického hovoru nemusíte zdůvodňovat.

Zpozornět je třeba při telefonickém hovoru, když vám je telefonním operátorem nabízen určitý produkt. Telefonní operátoři, kteří vám jej nabízejí, se účastní školení jak vás, spotřebitele, nenucenou formou přimět k souhlasu s uzavřením smlouvy, zejména je důležité si dávat pozor:

  • na to, co řeknete v průběhu telefonátu, když na druhé straně slyšíte nějakou nabídku, může se stát, že odpovíte ano na dotaz, zda vás nabídka zaujala, ale i takovýto souhlas považují často telefonní operátoři za souhlas s uzavřením smlouvy, protože smlouvu lze uzavřít ústně, aniž byste něco museli podepisovat,
  • na milý a přátelský hlas telefonního operátora, který je naučený, pozor, nejsou to žádní vaši přátelé, není pro ně důležité vaše zdraví ani to, jestli ušetříte či přijdete o velké finanční částky,
  • na název společnosti, která nabízený produkt prodává, název může být účelně velmi podobný např. některé státní instituci,
  • při doručení produktu, když je nutné si také pročíst obchodní podmínky, aby se nejednalo o předplatné na několik let, a vy jste nemuseli každý měsíc platit za něco, co nechcete.

 

Článek byl vydaný v rámci projektu s názvem „Vzdělávací a právní aktivity na zvýšení ochrany lidských práv seniorů“ , který realizuje Konfederace sociálních služeb za podpory Ministerstva práce a sociálních věcí ČR z dotačního programu „Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností“